21 January 2015

PEREMPUAN MEROYAN

Semalam HOD minta semua staff department untuk plan 2015 leave dalam department punya planner. Before submit to Secretary, aku punya Supervisor suruh update team kitorang punya leave dulu. Ada 5 staff untuk section aku ni. Bila semua dah update, tengok2 si Manager sorang ni (Chinese man) sibuk nak apply time raya. Supervisor ni suruh la change date tu sebab ada dua staff Melayu nak cuti. Of coz kena ada back up. Eh boleh pulak dia bagi alasan dah book flight ticket since last year plus nak celebrate besday ayah dia! Eeiii..abah ko la! MARAH ni! Sapa yang nak raya sekarang? Aku, kau atau ayah kau??!! Ko tak tengok ke time tu raya and ko ada colleague Melayu?? Angin betul aku dengan kawan aku sorang pagi ni. Sedap je suruh kitorang ambik one day before raya (eve). Hoiii..sah2 company bagi half-day plus aku raya kat KL. Jadahnya nak amik awal! Lantak ko la kat situ. Malas nak reply email. Pasang earphone kat hp dengar lagu kuat2! (takde effect pape pun..hahaha..). Tanda protes! Sekian bebelan perempuan meroyan.

Pic takde kena mengena. Just nak sejukkan hati.

No comments: